Wednesday 29 August 2012

Dia lebih baik daripada yang baik

Dulu- rambutnya perang...dah macam besi berkarat...keluar rumah..wahh siap open2 lagi..
teruknya dia...

Dulu dia sombong...ye lah..orang kaya..mana nak pandang orang miskin..

Suatu masa..
dia diuji oleh Allah S.W.T dengan sakit yang belum ditemui lagi penawarnya..
mungkin ramai yang sangka dia akan rebah..
tetapi tidak, hatinya cekal..
ya....selayaknya sekarang mungkin dia akan terbaring di katil menantikan hari2 akhirnya.
tapi tidak..
mungkin juga sekarang dia akan menyalahkan Tuhan dengan apa yang berlaku..

Tapi sekarang- ternyata ujian yang telah menimpa dirinya merubah dirinya daripada 0% kepada 100% ...perfect ..*actually walaupun tiada siapa yang sempurna kat dunia ni.. Tapi perubahan yang berlaku pada dirinya LEBIH baik daripada orang yang baik.


boleh katakan selayaknya sekarang dia bergelar MUSLIMAH SEJATI..


Subhanallah....hidayah dariMu..datang tanpa diduga..
 Engkau menyiapkan seribu satu kebaikan disebalik dugaan.. Allahu Akbar...


sebegini indahlah perubahan yang berlaku pada dia...
bahkan lebih indah pada manusia yang lainnya..
*terutama lebih indah dari manusia yang jahil seperti saya

Dulu..saya melihatnya dengan sebelah mata...tapi hari ini mata ini tak mampu lagi melihat dia, lantaran terlalu malu..

orang dah siap sedia buat bekalan untuk ke akhirat..
tapi saya masih lagi mencari2 jalan yang perlu saya lalui..

MALU...dulu saya bertudung..DIA TIDAK,
sekarang dia BERPURDAH...dan SAYA MASIH LAGI BERTUDUNG..

dulu saya HANYA TUTUP SEADANYA..dia BUKA sana BUKA sini.
sekarang dia MENUTUP SEGALANYA...tapi SAYA MASIH LAGI MEMBUKA CELA2 AURAT darinya..



Ya Allah....ini silapku..
ini salahku...
Aku masih lagi tidak tahu dimana jalan yang harus aku lalui..maka Engkau permudahkanlah segala urusan ku..limpahkanlah padaku hidayahMu...berikanlah diriku setiap detik untuk terus bernafas dalam redhaMu..dan berjuang atas jalanMu...

dan..Engkau matikanlah diriku dalam IMAN...

Amin Ya Rahman, Amin Ya Rahim..Amin Ya Zaljalallilwal ikram










No comments: